Scouting Sint Martinus organiseert ieder jaar een aantal groepsactiviteiten waar alle speltakken aan meedoen.

In september vindt het overvliegen plaats. Alle jeugdleden die de maximale leeftijd van de speltak hebben bereikt gaan op ludieke wijze over naar de oudere speltak.

In oktober doen we mee aan het internationale scouting evenement Jota/Joti. Een heel weekend zijn zendamateurs bij ons op bezoek. De oudere jeugdleden slapen in het clubgebouw en voor alle speltakken zijn er uitdagende activiteiten die met communicatie te maken hebben.

In november organiseren we de Sint Martinusdag. We doen dan activiteiten waarmee we herdenken dat onze naamgever, Sint Martinus, zijn mantel deelde met een bedelaar.

In december organiseren we altijd een gezellige groepsactiviteit in en rond het gebouw.

In februari organiseren we op de vrijdagavond voor Carnaval het Scouting Carnavalsbal in De Dobbelsteen.

In maart of april proberen we met de hele groep aan Breda en in het bijzonder Princenhage te laten zien dat we een bijzonder leuke scoutinggroep zijn. Bijvoorbeeld door een opdrachtenspel in het dorp te doen, een vossenjacht of een playbackshow.

In mei of in juni verkopen we met z’n allen loten van de Scoutingloterij. Hiermee verdienen we geld waarmee we op zomerkamp kunnen gaan.
In de eerste week van de zomervakantie gaan veel speltakken op zomerkamp. Wanneer we een lustrum vieren gaan we met de hele groep op groepszomerkamp.