De welpen is een groep voor jongens van 7 t/m 11 jaar. Ze komen iedere zaterdagochtend bij elkaar. De welpen leven in het jungleboek verhaal. Zij leren door het thema om samen te spelen en de natuur
te waarderen. Net als Mowgli in het jungleboek alles leert over hoe te overleven in de jungle van Baloe, leren de welpen dit van hun leiding. Alle stafleden binnen de welpenspeltak hebben een jungleboeknaam zoals Baloe en Rikki Tikki Tavi. De welpen komen elke zaterdagochtend bij elkaar. Tijdens deze opkomsten doen zij allemaal leuke activiteiten. Elke week gaan zij iets anders doen. De welpen doen vooral heel veel verschillende buitenspelen. Ook doen zij echte scoutingactiviteiten zoals knopen, pionieren, vuur stoken, tochttechnieken, koken en leren ze met een zakmes omgaan. Verder zijn er leuke groepsactiviteiten en activiteiten van de regio waar zij aan meedoen. Ook gaan ze een of twee keer per jaar op weekendkamp. En iedere zomer gaan zij een hele week op kamp. Zij maken er dan met zijn allen altijd één groot feest van en er gebeuren altijd heel veel leuke en spannende dingen.

De welpen komen bij elkaar op zaterdag van 10:00 tot 12:00 uur.